Κάθε νέο παιδί που ασχολείται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό έχει ένα μεγάλο όνειρο. Να τρέξει στην Formula 1. Μπορεί να υπάρχουν πολλές κορυφαίες κατηγορίες, αλλά την αίγλη και την λάμψη της F1 δεν μπορούν να την φτάσουν σε καμία περίπτωση.
Μέχρι σήμερα κανένας Έλληνας δεν έχει καταφέρει να φτάσει μέχρι την κορυφαία κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Θα μπορέσει να φτάσει μέχρι εκεί ο Τζώρτζης Μαρκογιάννης; Αυτό μόνο ο χρόνος θα το δείξει, αλλά σίγουρα ο συμπατριώτης μας έχει όλα όσα χρειάζεται
Είναι ταλαντούχος και έκανε τους ανθρώπους της CRAM Motorsport να του δώσουν μόνιμη θέση για το πρωτάθλημα που πρόκειται να ξεκινήσει σε λίγο καιρό. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Ιταλική Formula 4 έχει βγάλει πολλούς σπουδαίους οδηγούς με μεγάλη καριέρα στην F1.
Το iefimerida επικοινώνησε με τον νεαρό οδηγό που μοιράστηκε τις εμπειρίες του από την πίστα. Παράλληλα μίλησε για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε λόγω της έλλειψης υποδομών στην Ελλάδα, ενώ έστειλε μήνυμα αισιοδοξίας ότι με σωστό προγραμματισμό μπορεί να συνδυαστεί ο μηχανοκίνητος αθλητισμός με την προετοιμασία για τη νομική σχολή.
Αρχικά πες μας λίγα λόγια για την πορεία σου και την μέχρι τώρα εμπειρία σου στην Ιταλική Fomula 4
Την περσινή χρονιά συμπλήρωσα τέσσερις μέρες δοκιμών και έτρεξα δυο αγώνες στην Μόντσα και στο Red Bull Ring στην Αυστρία. Φέτος έχω κάνει άλλες τέσσερις μέρες δοκιμών. Δυο στο Red Bull Ring και δυο στην Βαλελούνκα που είναι πίστα του πρωταθλήματος.
Η περσινή σεζόν ήταν δύσκολη γιατί έπρεπε να προσαρμοστώ στο μονοθέσιο και στα δεδομένα του που είναι εντελώς διαφορετικά από αυτά του καρτ. Θεωρώ ότι είχαμε σταθερή πρόοδο. Κατάφερα να σταθεροποιηθώ μέσα στην 15αδα της κατάταξης. Είναι μια καλή βάση για να δουλέψω και φέτος να αναρριχηθώ περισσότερο. Φέτος θα τρέξω σε όλους τους αγώνες του πρωταθλήματος, αν δεν έχουμε κάποιο απρόοπτο.
Αγωνίζεσαι σε μια κατηγορία με πολλούς οδηγούς που ανήκουν σε ακαδημίες ομάδων της Formula 1. Είναι ένα κίνητρο αυτό για εσένα να δείξεις πράγματα;
Σίγουρα είναι ένα κίνητρο. Και μόνο το γεγονός ότι πηγαίνω ακόμα σχολείο και δεν το έχω παρατήσει όπως οι περισσότεροι οδηγοί, είναι ένα εμπόδιο που πρέπει να ξεπεράσω. Δεν θεωρώ ότι αυτοί οι παράγοντες καθορίζουν πλήρως την απόδοση ενός οδηγού. Πιστεύω ότι δεν έχω κάποιο μειονέκτημα σε οδηγικό επίπεδο.
Βέβαια έχω λιγότερες ημέρες προπόνησης και λιγότερους αγώνες από άλλους οδηγούς. Αυτό ήταν ένα πρόβλημα που το είχα πάντα.
Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζεις στην Ελλάδα στην προετοιμασία και την προπόνησή σου;
Δυστυχώς δεν μπορώ να προπονηθώ με το αυτοκίνητο στην Ελλάδα γιατί αυτό μένει μόνιμα στις εγκαταστάσεις της ομάδας στην Ιταλία. Επίσης τις μέρες που δικαιούνται κάθε οδηγός τις καθορίζει το πρωτάθλημα.
Είναι σε συγκεκριμένες ημέρες και πίστες, κυρίως λόγω μπάτζετ. Όταν είμαι εδώ στην Ελλάδα προσπαθώ να προετοιμάζομαι για την επόμενη δοκιμή με γυμναστική και αρκετή δουλειά στον προσομοιωτή.
Βλέπουμε πολλούς νεαρούς οδηγούς να τρέχουν με άνεση. Πιστεύεις αυτό είναι έργο του προσομοιωτή;
Σίγουρα βοηθάει τους οδηγούς όλων των επιπέδων. Ακόμα και σε πίστες που δεν έχεις τρέξει ποτέ μπορεί να σε βοηθήσει να χτίσεις στο μυαλό σου ένα προφίλ για τις απαιτήσεις που υπάρχουν.
Μπορείς να πάρεις μια γεύση από τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, της ασφάλτου, τις κλίσεις που έχει η πίστα και τις υψομετρικές διαφορές.
Μέσω του προσομοιωτή εξοικειώνεται ο οδηγός με το μονοθέσιο και την πίστα ώστε να είναι έτοιμος για την δοκιμή ή των αγώνα.
Πριν λίγες ημέρες ήσουν στην Αυστρία για δοκιμές. Μάλιστα κάτω από δύσκολες συνθήκες. Πως ήταν αυτή η εμπειρία;
Οι συνθήκες ήταν δύσκολες, ειδικά την πρώτη και τη δεύτερη ημέρα. Την πρώτη ημέρα είχαμε χιονόπτωση. Ευτυχώς καταφέραμε να τρέξουμε με βρόχινα ελαστικά γιατί τρέχαμε ουσιαστικά πάνω στο λιωμένο χιόνι. Είχα καλή παρουσία και έκανα τον πρώτο χρόνο. Στη συνέχεια στέγνωσε και τρέξαμε και σε φυσιολογικές συνθήκες.
Τη δεύτερη ημέρα το πρωί δεν μπορέσαμε να τρέξουμε λόγω της χιονόπτωσης και τελικά μας άφησαν να βγούμε στην πίστα το απόγευμα για δυο ώρες. Αλλά υπήρχε χιόνι και νερό. Θεώρησα ότι δεν άξιζε να ρισκάρω μια έξοδο.
Από τα Social Media σου βλέπουμε ότι σε κάθε ευκαιρία παρακολουθείς τα μαθήματά σου μέσω τηλεκπαίδευσης. Πόσο δύσκολο είναι να συνδυάσεις το σχολείο με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό σε αυτό το επίπεδο;
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι ένα άθλημα που χρειάζεται αφοσίωση από την πλευρά του οδηγού. Δεν είναι κάποιες προπονήσεις και αυτό είναι όλο. Υπάρχουν πολλές ώρες προετοιμασίας. Φροντίζω να δουλεύω πάντα το μυαλό και το σώμα μου.
Είναι δύσκολο να οργανώσω το χρόνο μου, ειδικά τώρα που είμαι στις τελευταίες τάξεις του λυκείου. Θεωρώ ότι με θέληση και οργάνωση γίνεται να τα συνδυάσεις. Πιστεύω ότι τα έχω συνδυάσει αρκετά καλά και έτσι σκοπεύω να συνεχίσω μέχρι το τέλος της σχολικής μου σταδιοδρομίας.
Έχοντας στο μυαλό σου και τις Πανελλήνιες της επόμενη χρονιά, προσανατολίζεσαι σε κάτι που θα έχει να κάνει με το αυτοκίνητο;
Όχι αυτό που έχω στο μυαλό μου δεν έχει καμία σχέση. Προετοιμάζομαι για τη νομική και η προετοιμασία για τη συγκεκριμένη σχολή είναι αρκετά απαιτητική. Έχω αρκετές ώρες φροντιστηρίου και σχολείου που με εμποδίζουν από την πλήρη αφοσίωση μου στο μηχανοκίνητο. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν δίνω το 100% όταν μπαίνω στο μονοθέσιο.
Έχεις σκεφτεί ποτέ να μετακομίσεις στο εξωτερικό για να έχεις καλύτερες ευκαιρίες;
Όταν ήμουν στη δευτέρα γυμνασίου δέχτηκα μια πρόταση για να μετακομίσω στο εξωτερικό. Παρά το γεγονός ότι ήμουν μικρός, οι γονείς μου άφησαν σε εμένα την τελική απόφαση. Εγώ επέλεξα να τελειώσω κανονικά το σχολείο στην Ελλάδα γιατί το πρόγραμμα των οδηγών που μου είχαν προτείνει είχε ελάχιστες ώρες μαθημάτων και θεωρώ ότι κάθε άνθρωπος, ανεξάρτητα με το αν είναι αθλητής, πρέπει να λαμβάνει εκπαίδευση.
Η πρόταση που σου είχε γίνει ήταν από την ακαδημία κάποιας μεγάλης ομάδας της Formula 1 ή άλλης κατηγορίας του μηχανοκίνητου αθλητισμού;
Ήταν από μια ομάδα του DTM. Η συμβουλή που έλαβα από πολλούς ανθρώπους ήταν ότι αν θέλω να κυνηγήσω την καριέρα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό θα πρέπει να φύγω από την Ελλάδα.
Σε αντιμετωπίζουν περίεργα επειδή είσαι Έλληνας; Με δεδομένο ότι η χώρα μας δεν έχει παράδοση στο κομμάτι των οδηγών.
Δυστυχώς δεν έχουμε δυνατή εικόνα στο εξωτερικό. Αυτό δεν βοηθάει σε επίπεδο χορηγών και ομάδων. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει καμία προβολή. Η καταγωγή μου είναι κάτι που τραβάει τα βλέμματα, αλλά όχι με αρνητικό τρόπο. Μετά από καιρό το συνηθίζουν. Σίγουρα δεν έχουμε τόσο ενεργή συμμετοχή στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η έλλειψη εγκαταστάσεων, ταλέντα υπάρχουν.
Ξεχωρίζεις κάποιον από τους οδηγούς της νέας γενιάς που αγωνίζονται στην Formula 1;
Ξεχωρίζω σίγουρα τον Μαξ Φερστάπεν. Στην αρχή δέχτηκε αρκετή αμφισβήτηση, ίσως και λόγω της απειρίας του, αλλά τα τελευταία δυο χρόνια έχει δείξει εξαιρετικό πρόσωπο και ωριμότητα μέσα στην πίστα.
Πότε ξεκινάει η δική σου σεζόν και τι στόχους βάζεις;
Η χρονιά ξεκινάει στις 16 Μαΐου στην πίστα του Paul Ricard στη Γαλλία. Αυτή η πίστα είναι και στο πρόγραμμα της Formula 1. Είναι μια τεχνική και δύσκολη πίστα κατά τη γνώμη μου.
Με βάση τα δεδομένα που είδαμε στην Αυστρία, η θέση στη δεκάδα στους τρεις πρώτους αγώνες θα ήταν ένα ιδανικό αποτέλεσμα. Θεωρώ ότι είναι μια καλή βάση για να δουλέψουμε για να μπορέσω στο φινάλε να παλέψω για τη νίκη.
Δείτε τον σε… δράση
Πηγή: iefimerida