Όλο και περισσότερα clubs δημιουργούν τη δική τους ομάδα eSports υπογράφοντας συμβόλαια συνεργασίας με διάσημους επαγγελματίες παίκτες ηλεκτρονικών παιχνιδιών, προκειμένου να έχουν εκπροσώπηση σε μεγάλες διεθνείς διοργανώσεις και να έρχονται σε επαφή με έναν τομέα που αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς.
Επιπροσθέτως, μέσω των eSports συνδέονται με ένα συγκεκριμένο γκρουπ ανθρώπων (υποψήφιων πελατών). Πρόκειται για παιδιά και νέους, πολύ ενεργούς στο διαδίκτυο και κυρίως στα social media, ενώ η πλειοψηφία τους προέρχεται από την Ασία που έχει αποκτήσει κομβική θέση στην ποδοσφαιρική βιομηχανία.
Το τμήμα ποδοσφαιρικών μελετών της KPMG, μίας εκ των κορυφαίων εταιρειών στον τομέα της παροχής οικονομικών υπηρεσιών, προσπάθησε να καταγράψει ποια μεγάλα ευρωπαϊκά κλαμπ έχουν ήδη εμπλακεί με τον κόσμο των eSports, αλλά και με ποιόν τρόπο το κάνουν.
Οι ομάδες του φετινού Τσάμπιονς Λιγκ που έχουν εισχωρήσει στον κόσμο των eSports:
Στις περισσότερες περιπτώσεις οι ομάδες έχουν ακολουθήσει το λογικό δρόμο της συνεργασίας με την εταιρεία ανάπτυξης ηλεκτρονικών παιχνιδιών EA Sports, που είναι υπεύθυνη για το διασημότερο ποδοσφαιρικό video game, τη σειρά FIFA. Ωστόσο, υπάρχουν και τα κλαμπ, όπως οι Μπεσίκτας, Σάλκε και Παρί Σεν Ζερμέν, που πήγαν ένα βήμα παρακάτω ρίχνοντας το βάρος σε μη ποδοσφαιρικά παιχνίδια, όπως τα θρυλικά League of Legends και Counter-Strike, προσπαθώντας να αξιοποιήσουν στο μέγιστο την προοπτική των eSports.
Διαφορές υπάρχουν και στο πως αποφασίζει κάθε ομάδα να εμπλακεί, γιατί αν προσθέσουμε το κόστος κτήσης της ομάδας, τις λειτουργικές δαπάνες, τους μισθούς των παικτών, την εκπαίδευση του προσωπικού, κλπ. η απαιτούμενη επένδυση δεν είναι αμελητέα. Κάποια κλαμπ όπως η Παρί και η Σάλκε εξαγόρασαν αναγνωρισμένες ομάδες που αγωνίζονται στα κορυφαία τουρνουά eSports, ενώ άλλα κλαμπ (Μπεσίκτας, Βαλένθια, Σπόρτινγκ) προτίμησαν να ξεκινήσουν από τα χαμηλά δημιουργώντας νέες ομάδες που συμμετέχουν σε τοπικές διοργανώσεις.
Σε αντίθεση με όσα έχουν συνηθίσει στην ποδοσφαιρική βιομηχανία, στα eSports οι ομάδες δεν καρπώνονται τη “μερίδα του λέοντος” όσον αφορά τα έσοδα, αφού αυτά πηγαίνουν κατά κύριο λόγο στους διοργανωτές των τουρνουά, στις εταιρίες που φτιάχνουν τα παιχνίδια, σε διαδικτυακές πλατφόρμες και άλλους οργανισμούς που ασχολούνται εδώ και πολλά χρόνια με τον συγκεκριμένο τομέα. Για αυτό και οι άνθρωποι του ποδοσφαίρου οργανώνονται διαφορετικά. Για παράδειγμα δημιουργούν τις δικές τους διοργανώσεις, όπως ας πούμε έγινε σε Γαλλία και Ολλανδία, όπου οι εγχώριες ποδοσφαιρικές λίγκες δημιούργησαν ηλεκτρονικά πρωταθλήματα με τη συμμετοχή όλων των ομάδων.
Όσο οι ομάδες συνεχίζουν να αναπτύσσουν νέες στρατηγικές για να αυξήσουν την ενασχόληση των οπαδών και να κερδίσουν περισσότερα χρήματα, τα eSports, αν και ακόμα απέχουν αρκετά για να θεωρηθούν βασική πηγή εσόδων ενός ποδοσφαιρικού κλαμπ, αποτελούν εξαιρετική ευκαιρία για ανάπτυξη στον ψηφιακό χώρο, του οποίου το μέγεθος είναι ακόμα άγνωστο. Στην χώρα μας ακόμα δεν έχει υπάρξει κάποια παρόμοια κίνηση (από κάποια ΠΑΕ), με μόνο τον Ερασιτέχνη Παναθηναϊκό να έχει φτιάξει δική του ομάδα.
Πηγή: sportandbusiness.gr